Content Collective is de eerste crowdsourced publisher van Nederland. Met een groeiend netwerk maken we verschillende online magazines waarmee we een grote en diverse doelgroep bereiken.

Onze artikelen worden geschreven door een divers team aan mensen: sommige zijn een kei in het schrijven zelf, anderen zijn expert in hun veld, weer anderen willen zoveel mogelijk leren. Wij helpen onze bloggers om het beste uit hun blogs te halen.

Voor ons magazine over katten Cattish.nl zijn we op zoek naar een hoofdredacteur. Op Cattish verwelkomen we elke maand duizenden mensen die wél gek zijn op katten, maar geen kitsche kattensite willen lezen.

Wat doe je als hoofdredacteur?

Cattish wordt een beetje jouw toko. Dat betekent dat jij in samenspraak met de opperbevelhebber (die we ook wel gewoon Xaviera noemen, de initiatiefnemer van Content Collective), de koers bepaalt van de site, ideeën bedenkt om nieuwe en interessante bloggers aan te trekken, ons Content & Quality team instrueert over wat je dan zoekt in zo’n blogger (zij beoordelen de nieuwe bloggers) en nieuwe leuke ideeën bedenkt waarmee de site en het aantal bezoekers groeit.

De uitvoering hoef je niet alleen te doen. We zijn achter de schermen met een groep mensen aan de slag en hulp is aanwezig of gaan we regelen.

Kortom: jij drukt jouw stempel op de site en zorgt dat alles goed draait.

Een paar zaken waar je mee aan de slag zou gaan:

Deadlines met de teamleden van het magazine afspreken.
In het ideale geval verschijnt er minimaal een keer per week een nieuw artikel op de website, liefst op een vaste dag. Zorg dat iedereen weet wanneer er content wordt verwacht. Spreek ook met de planners of er op vaste momenten content moet worden gepubliceerd.

Waarborgen kwaliteit van de content.
De content moet afwisselend en aansprekend zijn voor de doelgroep van het specifieke magazine. Zorg ervoor dat het team dat in het oog houdt.

Voldoende artikelideeën.
Zorg ervoor dat er in de rubriek artikelideeën voldoende input voor nieuwe content staat. Vraag ook aan teamleden om hier actief aan bij te dragen en om hier regelmatig te kijken voor nieuwe ideeën.

Social media en reacties
Probeer het social media-kanaal van het magazine zoveel mogelijk in de gaten te houden en reageer op reacties, shares en retweets. Houdt ook de reacties op de website in het oog.

Uhu, wat schuift dat?

Niks! Oké, dat is niet helemaal waar. Je wordt onderdeel van het gezelligste netwerk van Nederland. Met Content Collective heb je er meteen een groot netwerk bij. Je bent welkom op onze borrels, trainingen (minimaal 1 x per jaar) en ons besloten platform. Daar vind je klussen, gezellige babbels en veel kennis.

Ook niet onbelangrijk: je doet ervaring op met content en hebt alle vrijheid om je op allerlei manieren, lagen en niveaus bezig ermee bezig te houden. Mooi voor op je cv dus!

Wat breng je mee?

  • Een paar uur per week om hieraan te besteden. We hebben geen haast, dus je stopt er zoveel tijd in als je zelf wilt. Als je maar wekelijks wat uurtjes hebt.
  • Een fijne en coöperatieve persoonlijkheid en een beetje geduld. Je werkt met mensen, op afstand. Kunnen motiveren is belangrijk.
  • Kennis van het web, websites, content of vertel maar wat je kunt en waarom je denkt dit te kunnen.
  • Interesse in katten is geen must. Je mag het ook gewoon supergaaf vinden om het platform nog succesvoller te maken en daar je naam bij te zetten. Maar het is ook niet onhandig als je het wel leuke beestjes vindt.

Meld je aan

Lijkt het jou leuk om op deze manier over content na te denken? Wil je in aanmerking komen voor betaalde klussen (afhankelijk van je achtergrond en ervaring) en een hele bak nieuwe vrienden erbij hebben? Meld je dan nu aan.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.